Sopimusehdot

  1. Yleistä

Tervetuloa Panda Tehtaanmyymälä -verkkokauppaan! Nämä ehdot ovat Orkla Suomi Finland Oy Ab (jäljempänä ”Yritys”) -verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) sopimusehdot (jäljempänä ”Ehdot”), joita sovelletaan Orkla Suomi Finland Oy Ab:n Verkkokaupasta ostettavien tuotteiden kauppiaan Orkla Suomi Finland Oy Ab ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä.

  1. Verkkokaupassa asiointi

Panda Tehtaanmyymälä -verkkokauppaa operoi Orkla Suomi Finland Oy Ab (Y-tunnus: 0205117-8). Alle 18-vuotias voi tehdä ostoksia vain vanhempansa tai muun laillisen huoltajansa etukäteissuostumuksella. Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Jotta Yritys voi palvella Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla, Asiakkaan tulee viipymättä ilmoittaa tietojensa muuttumisesta Orkla Suomi Finland Oy Ab:lle. Asiakkaalla on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Tilausvahvistus/kuitti toimitetaan Asiakkaalle vain sähköpostitse.

Pidätämme oikeuden kirjoitusvirheisiin ja poikkeamiin värien suhteen tuotteissamme. Teemme kuitenkin kaikkemme varmistaaksemme, että kaikki kuvamme ovat niin kuvaavia kuin vain mahdollista. Emme voi kuitenkaan taata, että kaikki kuvat edustavat täydellisesti tuotteidemme ulkomuotoa. Kaikki tuotteet ovat Panda Tehtaanmyymälä -verkkokaupan omaisuutta kunnes olemme saaneet niistä täyden maksun. Kaikki huijaus- ja petosyritykset raportoidaan poliisille. Panda tehtaanmyymälä- verkkokaupalla on oikeus keskeyttää tai peruuttaa tilaus huijaus- ja petosyrityksissä.

  1. Henkilötietojen käsittely

Orkla Suomi Finland Oy Ab käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla toimien henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Asiakkaan tietoja käsitellään tietosuojaselosteessa kuvatuin tavoin.

  1. Tuotteiden ja palveluiden tilaaminen

Tuotteiden ja palveluiden (jäljempänä yhdessä ”Tuotteet”) tilaaminen tapahtuu siten, että Asiakas valitsee haluamansa Tuotteet ostoskoriin, minkä jälkeen Asiakas vie tilauksen loppuun Verkkokaupan ohjaamalla tavalla. Asiakas voi muuttaa ostoskorinsa sisältöä tilauksen maksamiseen saakka. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan huolellisesti tilauksensa sisältö ennen tilauksen loppuun viemistä. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas on lähettänyt tilauksensa. Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen/kuitin antamaansa sähköpostiosoitteeseen.

  1. Toimitusalueet

Toimitamme tuotteita Postin ja Matkahuollon kautta koko Suomen alueelle (lukuun ottamatta Ahvenanmaata).

  1. Hinnat

Tilauksen kokonaishinta koostuu Tuotteiden hinnoista, toimitusmaksusta, mahdollisista palvelumaksuista ja mahdollisista maksutapaan liittyvistä kuluista.Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuote- / palvelutiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa/kuitissa. Orkla Suomi Finland Oy Ab pidättää oikeuden muuttaa Tuotteiden hintoja. 

Pyrimme siihen, että Verkkokaupassa esitetyt hinnat olisivat aina oikeat ja ajantasaiset, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Mikäli Verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa huomattavasti todellisesta hinnasta, on poikkeuksellisen alhainen verrattuna yleiseen hintatasoon tai virhe on muutoin sillä tavoin selvä, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellinen hinta ei sido Orkla Suomi Finland Oy Ab:n verkkokauppaa.

Huomioithan, että verkkokauppamme ja Vaajakosken Tehtaanmyymälämme valikoimat ja hinnat saattavat vaihdella.

  1. Tuotteiden saatavuus

Orkla Suomi Finland Oy Ab ei voi myöntää mitään takuita Verkkokaupassa myytävien Tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Osa Verkkokaupan tuotteista on ns. sesonkituotteita tai muutoin sellaisia Tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Vakiovalikoimaankin kuuluvat Tuotteet saattavat olla tilapäisesti loppu esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi.Orkla Suomi Finland Oy Ab pyrkii pitämään Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot saatavilla olevista tuotteista.

Mikäli tilattu Tuote, joka on Verkkokaupassa näkynyt saatavilla olevana tuotteena, on tilapäisesti loppunut siten, että Tuotetta ei saada toimitettua tilattuun toimitusajankohtaan Tuote jätetään toimittamatta ja toimitusluetteloon merkitään Tuotteen puuttuminen, sekä Tuotteen veloitus hyvitetään.

  1. Tilausvahvistus/kuitti

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus/kuitti, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat. Orkla Suomi Finland Oy Ab:n verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta perustellusta syystä.

  1. Toimitustavat ja toimituskulut

Keräämme ja postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Postikulut ovat samat paketin koosta riippumatta. Paketit lähtevät meiltä pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksesta. Joskus tilausten käsittely saattaa kuitenkin ruuhkautua ja toimitusajat voivat hiukan venyä. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset Postin tai Matkahuollon pakettina. Voit seurata tilausta lähetystunnuksella, jonka saat tilausvahvistuksen mukana.Tarjoamme asiakkaillemme seuraavat toimitustavat:

9.1 Postin noutopaketti

Nouto lähimmästä Postin noutopisteestä/pakettiautomaatista. Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä Postilta ilmoituksen. Huomaathan, että Posti ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä. Paperinen saapumisilmoitus lähetetään vain siinä tapauksessa, jos vastaanottaja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. On siis tärkeää, että tilatessasi syötät ajan tasalla olevat yhteystiedot. Lähetystä säilytetään noutopisteessä 7 vuorokautta, jonka jälkeen se palautetaan lähettäjälle.Postipaketin toimitushinta on 7,90 €. 

9.2 Postin kotiinkuljetus

Posti sopii toimitusajan vastaanottajan kanssa puhelimitse. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta puhelimitse, tälle jätetään yhteydenottopyyntö. Paketit jaetaan vastaanottajan osoitteeseen sisälle asti, ulko-oven välittömään läheisyyteen. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, paketti toimitetaan noudettavaksi lähimpään postitoimipaikkaan. Pakettia säilytetään postissa 7 vuorokautta, jonka jälkeen se palautetaan lähettäjälle.Postin kotiinkuljetuksen toimitushinta on 11,90 €.

Toimitusmaksu

Sovellettava toimitusmaksu näytetään lisäksi Asiakkaalle tilauksen yhteydessä ennen kuin asiakas vahvistaa tilauksen.

  1. Maksaminen

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun.

  1. Tuotteiden tarkastaminen ja reklamaatio

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa Tuotteet ja että Tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee välittömästi ja viimeistään 7 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ilmoittaa siitä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen panda.myymala@orkla.fi. Toimituksessa tai Tuotteissa todetuissa kuluttajansuojalain tarkoittamissa viivästys- tai virhetilanteissa sovelletaan kuluttajansuojalain 5 luvun säännöksiä viivästyksen ja virheen seuraamuksista.

  1. Palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautus on sinulle maksutonta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. HUOM! Kuluttajansuojalain luvun 6 mukaan palautusoikeus ei koske elintarvikkeita, mikäli niiden toimituspakkaus on avattu. Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta Postin kautta. Pakkaa ja pehmusta lähetys huolellisesti. Laitathan mukaan ainakin nimesi sekä tilausnumeron, jota palautus koskee.

13.1 Palauttaminen Helposti-koodilla

Tilaa palautuskoodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin. Teemme aina kaikkemme, että löydämme sinua parhaiten palvelevan ratkaisun. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse panda.myymala@orkla.fi ennen kuin palautat tuotteet meille.

13.2 Ilmoitus virheellisestä tuotteesta tai toimituksesta

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta Panda Tehtaanmyymälä-verkkokauppaan. Virheilmoituksen saatuamme neuvottelemme asiakkaan kanssa sopivasta ratkaisusta. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun asiakas on lunastanut tilauksensa. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa palauteta. Mahdollinen tuotteen takaisin lähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta: mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen panda.myymala@orkla.fi

  1. Noutamatta jääneet tilaukset

Veloitamme noutamattomista lähetyksistä toimitus- ja käsittelykuluja 25,00 €, joka vastaa palautuksen, toimituksen ja käsittelyn todellisia kustannuksia. Halutessasi perua tilauksesi sen jälkeen, kun se on lähetetty, on sinun noudettava paketti postitoimipaikastasi ja palautettava se takaisin meille. Jos pakettia ei noudeta, rekisteröityy se automaattisesti ei-noudetuksi, ja siitä laskutetaan jälkikäteen. Huomioi että paketin palauttaminen on halvempaa kuin sen noutamatta jättäminen. Mikäli lähetyksen vastaanottajaa ei ole tavoitettu jakelun yhteydessä tai lähetystä ei ole noudettu, Posti säilyttää lähetystä vain määräajan, jonka jälkeen paketti palautuu lähettäjälleen. Varmistathan siis, että yhteystietosi ovat ajan tasalla. Halutessasi paketille uudelleenlähetyksen, veloitamme siitä 10,00 € + valitun toimitustavan hinnan. 

  1. Ylivoimainen este

Yritys ei ole vastuussa sellaisesta Tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Orkla Suomi Finland Oy Ab:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa Orkla Suomi Finland Oy Ab noudattaa velvollisuuksiaan niin pian kuin se on kyseisessä tilanteessa mahdollista.

  1. Evästeet

Asiakkaan päätelaitteelle voidaan toimittaa evästeitä ("cookies"). Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka avulla voidaan kerätä tietoja siitä, miten Verkkokauppaa käytetään, eli esimerkiksi milloin ja mitä Verkkokaupan sivuja Asiakas on selannut, mistä Asiakas on tullut Verkkokauppaan ja mitä selainta Asiakas käyttää. Evästeiden avulla saatu tieto on luonteeltaan anonyymiä, mutta evästeen avulla saatua tietoa on mahdollista liittää Asiakkaalta saatuihin henkilötietoihin.

Evästeiden käytön tarkoituksena on analysoida ja kehittää Verkkokauppaa, jotta Orkla Suomi Finland Oy Ab voi palvella Asiakkaita entistä paremmin, sekä hyödyntää tietoja Verkkokaupan kävijämäärien tilastollisessa seurannassa ja erilaisessa Verkkokaupan toimintojen tehon mittauksessa.

Evästeiden avulla kerättyä tietoa voidaan käyttää myös kohdennetun mainonnan tuottamiseen (myös ns. Retargeting). Retargeting-mainonnassa myös muilla verkkosivustoilla mainoksissa voi näkyä tuotteita, jotka liittyvät Asiakkaan käyttäytymiseen Verkkokaupassa. Orkla Suomi ei luovuta kerättyä tietoa kolmansien osapuolien markkinointikäyttöön. Asiakkaalla on mahdollisuus kytkeä evästeiden käyttö pois selainasetuksistaan tai poistamalla evästeet Verkkokaupassa asioinnin jälkeen, mutta tällä on vaikutusta Verkkokaupan käyttömahdollisuuksiin sitä heikentävästi tai jopa sen kokonaan estäen.

  1. Ehtojen muuttaminen

Orkla Suomi pidättää oikeuden muuttaa näitä Ehtoja. Tilauksiin sovelletaan niitä Ehtoja, jotka olivat voimassa Asiakkaan tehdessä tilauksen.

  1. Sovellettava laki ja riitojenratkaisu

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä Ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet. Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun kohtuullisessa ajassa, erimielisyydet ratkaistaan ensiasteena Espoon käräjäoikeudessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

  1. Muut ehdot

Kuluttajansuojalain 6 luvun nojalla Asiakkaalla ei ole etämyynnin peruuttamisoikeutta tilatessaan elintarvikkeiden tai muiden päivittäistavaroiden yksittäisiä toimituksia Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

  1. Asiakaspalvelu

Asiakasta kehotetaan kaikissa mahdollisissa ongelmatilanteissa kääntymään Orkla Suomi Finland Oy Ab:n asiakaspalvelun puoleen
sähköpostitse: panda.myymala@orkla.fi

  1. Verkkokaupan ylläpitäjä

Verkkokauppaa ylläpitää: Orkla Suomi Finland Oy Ab y-tunnus: 0205117-8 Osoite: Sundsvägen 420, 22410 Godby, Ahvenanmaa