Tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste

Tervetuloa Panda Tehtaanmyymälä -verkkokauppaan! Orkla Suomi (jäljempänä ”Yritys”, ”me” tai ”meidän”) on sitoutunut huolehtimaan yksityisyyden suojastasi. Otamme yksityisyyden suojan vakavasti ja haluamme, että tunnet olosi turvalliseksi vieraillessasi ja asioidessasi verkkokaupassamme. Tässä tietosuojaselosteessa informoimme muun muassa siitä, mitä tietojasi keräämme, mihin tarkoituksiin käytämme niitä, kuinka kauan säilytämme tietojasi sekä mitkä ovat tietolainsäädännön mukaiset oikeutesi ja miten voit niitä käyttää.

Tämä tietosuojaseloste koskee sinua, jos olet verkkokauppamme asiakas tai muutoin vierailet verkkokauppamme verkkosivuilla. Katsomme, että olet asiakkaamme, mikäli olet luonut itsellesi käyttäjätunnuksen kauppaamme.

Verkkosivuillamme voi olla linkkejä kolmansien osapuolien ylläpitämille sivustoille. Emme ole vastuussa näiden kolmansien osapuolien sivustoista eikä tietosuojaselosteemme koske kyseisiä sivustoja. Mikäli siirryt verkkosivujemme kautta kolmansien osapuolien ylläpitämille sivustoille, suosittelemme, että tutustut kyseisten sivustojen omiin käyttöehtoihin ja tietosuojaselosteisiin.

1. Rekisterinpitäjä ja yhteyshenkilö

Rekisterinpitäjä

Orkla Confectionery & Snacks Ab ("Yritys")

Y-tunnus 0205117-8

ja

Orkla Foods Finland Oy (“Yritys”)

Y-tunnus 0203602-3

Yritykset yhdessä Orkla Suomi

Rekisterinpitäjän yhteyshenkilö/ yhteystaho

Johanna Paavola

tietosuoja@orkla.fi

2. Miten ja mitä tietoja keräämme

Tässä kerromme miten ja mitä tietojasi keräämme vieraillessasi verkkosivuillamme tai asioidessasi verkkokaupassamme.

Tiedot, jotka keräämme, kun vierailet verkkosivuillamme

Kun tulet verkkosivuillemme, esimerkiksi tutustuaksesi toimintaamme mutta et vielä luo asiakastunnusta, keräämme sinusta seuraavia tietoja:

  • Päätelaitteen tunnistetiedot
  • Yhteyttä koskevat tiedot
  • Verkkosivumme käyttö- ja selaustiedot

Edellä mainittujen tietojen kerääminen on pakollista, jotta pystymme takaamaan verkkosivumme toimivuuden sekä sen turvallisuuden. Keräämme nämä tiedot automaattisesti vieraillessasi verkkosivullamme.

Tiedot, jotka keräämme, kun luot asiakastunnuksen

Luodessasi itsellesi asiakastunnuksen pääset tekemään tilauksia verkkokaupassamme. Tilin luomista varten sinun tulisi antaa seuraavia itseäsi koskevia tietoja:

  • Etunimi, sukunimi
  • Kirjautumistiedot (sähköpostiosoite ja salasana)
  • Yhteystiedot
  • Puhelin numero
  • Lupa sms-viestien lähettämiseen
  • Lupa uutiskirjeen lähettämiselle
  • Toimitusosoitetiedot
  • Yrityksen nimi, y-tunnus

Lisäksi keräämme jo mainittuja verkkosivujen toimivuuteen sekä turvallisuuteen tarvittavia tietoja:

  • Päätelaitteen tunnistetiedot
  • Yhteyttä koskevat tiedot
  • Verkkosivumme käyttö- ja selaustiedot

Tiedot, jotka keräämme, kun teet tilauksia

Tehdessäsi tilauksia tarvitsemme luonnollisesti tietoja, jotta voimme käsitellä tilauksesi sekä toimittaa tilaamasi tuotteet. Tehdessäsi tilauksia keräämme seuraavia tietoja:

  • asiakastunnuksen tiedot (etunimi, sukunimi, yrityksen nimi, yhteystiedot, toimitusosoitteentiedot)
  • Toimitusajankohtaan liittyvät tiedot
  • Tilaus- ja tuotetiedot
  • Maksutiedot
  • Toimitukseen liittyvät tiedot

Lisäksi keräämme jo mainittuja verkkosivujen toimivuuteen sekä turvallisuuteen tarvittavia tietoja:

  • Päätelaitteen tunnistetiedot
  • Yhteyttä koskevat tiedot
  • Verkkosivumme käyttö- ja selaustiedot

Muut tilanteet, joissa keräämme tietojasi

Keräämme tietojasi myös, jotta pystymme tarjoamaan sinulle parempaa ja henkilökohtaisempaa palvelua sekä tuottaaksemme sinulle merkityksellisempää sisältöä ja suositellaksemme mielestämme sinulle parhaiten sopivia tuotteita. Seuraavassa on kuvattu muut tilanteet, joissa keräämme tietojasi:

  • Mikäli sinulla tulee kysyttävää esimerkiksi verkkokaupan käytöstä tai tilauksiisi liittyen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla tai sähköpostilla. Keräämme siis tietojasi, kun asioit asiakaspalvelumme kanssa.
  • Kun asioit verkkokaupassamme ja reagoit uutiskirjeisiimme keräämme myös tietoa, jota hyödynnämme analytiikan avulla paremman palvelun tarjoamiseksi. Käyttämällä analytiikkaa pystymme:
    • selaus- ja tilaustiedoistasi päättelemään sinulle sopivimpia tuotesuosituksia
    • tilaustiedoistasi ja siitä, miten reagoit uutiskirjeisiimme päättelemään sinua kiinnostavat ruoka aiheet ja reseptit.

3. Henkilötietojen käyttötarkoitukset ja käsittelyn oikeusperusteet

Keräämme tietojasi silloin, kun se on tarpeellista ja henkilötietojen käyttötarkoitus on määritetty. Seuraavassa taulukossa informoimme siitä, mikä on keräämiemme tietojen käyttötarkoitus sekä mitkä ovat henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusteet:

Käyttötarkoitus

Käsittelyn oikeusperuste

Lisätietoja

Asiakastunnuksen ylläpitäminen.

Yrityksen oikeutettu etu.

Oikeutettu etumme perustuu meidän ja sinun väliseen asiakassuhteeseen. Uskomme, että asiakastunnuksen avulla pystymme tarjoamaan sinulle parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

Tilausten käsitteleminen ja niiden toimittaminen.

Yrityksen ja sinun välinen sopimus.

Asiakaspalvelun toteuttaminen ja parantaminen.

Yrityksen ja sinun välinen sopimus sekä Yrityksen oikeutettu etu.

Oikeutettu etumme perustuu asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen kehittämiseen. Pyrimmekin jatkuvasti kehittämään asiakaspalveluamme, jotta saat parhaan mahdollisen kokemuksen asioidessasi kanssamme.

Verkkokaupan kehittäminen ja henkilökohtaisemman sisällön tarjoaminen.

Yrityksen oikeutettu etu.

Oikeutettu etumme perustuu meidän ja sinun väliseen asiakassuhteeseen. Haluamme kehittää verkkokauppaamme juuri sinulle sopivammaksi ja siksi uskomme, että henkilökohtaisemman sisällön tuottaminen ja verkkokaupan kehittäminen on sekä meidän että myös sinun etusi.

Kohdennetun markkinoinnin toteuttaminen.

Yrityksen oikeutettu etu.

Oikeutettu etumme perustuu meidän ja sinun väliseen asiakassuhteeseen. Pyrimme kohdistamaan sinulle mahdollisimman kiinnostavaa ja merkityksellistä markkinointia tuotteistamme ja tarjouksistamme.

Mikäli et kuitenkaan halua vastaanottaa markkinointia voit ilmoittaa siitä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos et myöskään halua vastaanottaa uutiskirjeitämme voit peruuttaa niiden tilauksen uutiskirjesähköpostin lopussa olevan linkin kautta.

Turvallisuuden varmistaminen ja verkkokaupan suojaaminen.

Yrityksen lakisääteinen velvollisuus sekä Yrityksen oikeutettu etu.

Olemme lain nojalla velvoitettuja suojaamaan tietojasi asianmukaisesti.

Oikeutettu etumme perustuu kaupallisten intressiemme suojaamiseen.

Telemarkkinointi

Yrityksen oikeutettu etu

Oikeutettu etumme perustuu meidän ja sinun väliseen asiakassuhteeseen. Asiakastunnuksen luomisen yhteydessä itse antamiasi tietoja voidaan käyttää telemarkkinointitarkoituksiin. Voit kieltää tietojesi käytön telemarkkinointia varten ilmoittamalla siitä asiakaspalveluumme.


4. Kuinka kauan säilytämme tietoja

Säilytämme tietojasi tarvittavan ajan, jotta pystymme toteuttamaan tässä tietosuojaselosteessa mainitut käyttötarkoitukset. Mikäli toteamme, että asiakassuhteemme on muuttunut epäaktiiviseksi, poistamme tietosi sekä asiakastunnuksesi viimeistään 3 vuoden kuluttua aktiivisuuden päättymisestä. Joitain tietoja voimme joutua säilyttämään kauemmin, jos laki meitä siihen edellyttää.

5. Kenelle jaamme tietoja

Emme koskaan jaa tietojasi kolmansille osapuolille, joilla ei ole oikeutta saada tietojasi. Tässä tietosuojaselosteessa määriteltyjen käyttötarkoitusten toteuttamiseksi käytämme kuitenkin palveluntarjoajia, joille siirrämme tietojasi. Huolehdimme siitä, että palveluntarjoajille siirtämämme tiedot ovat rajoitettu vain käyttötarkoituksen kannalta tarpeellisiin tietoihin. Varmistamme myös sopimusjärjestelyin, että käyttämämme palveluntarjoajat käsittelevät tietojasi tietosuojalainsäädännön edellyttämällä tavalla ja muutoinkin tässä tietosuojaselosteessa esitetyllä tavalla.

Jaamme tietojasi seuraaville tietojen vastaanottajille:

Tiedon vastaanottaja

Syy

Ulkoiset palveluntarjoajat

Ulkoiset palveluntarjoajat tukevat liiketoimintaamme ja mahdollistavat palvelumme laadun sekä turvallisuuden. Käytämme seuraavia ulkoisia palveluntarjoajia: ohjelmistopalvelut, markkinointipalvelut, push-ilmoitukset, kuljetuspalvelut, tekstiviestinvälityspalvelut, analytiikkapalvelut, tuotesuosituspalvelut, asiakaspalvelu ja IT- ja ohjelmistotukipalvelut.

Viranomaiset tai tuomioistuimet

Jos tietojesi luovuttaminen on tarpeellista viranomaistarkoituksiin tai lainsäädännön noudattamiseksi.

6. Tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Käsittelemme tietojasi pääasiassa EU:n sisällä. Tosin, osa käyttämistämme palveluntarjoajista sijaitsee – tai käsittelee tietoja EU:n ja Euroopan talousalueen ulkopuolella. Varmistamme, että palvelun tarjoajamme, jotka sijaitsevat tai käsittelevät tietojasi EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolella ovat sitoutuneet turvaamaan tietosi tietosuojalainsäädännön edellyttämällä tavalla. Olemme varmistaneet, että tietojasi suojataan siitä huolimatta, että niitä voi siirtyä EU:n ja Euroopan talousalueen ulkopuolelle seuraavilla tavoilla:

  • Tietoja vastaanottava palveluntarjoaja on hyväksytty EU:n ja Yhdysvaltojen välisen Privacy Shield – sopimuksen mukaisen sertifiointimekanismin alla noudattamaan Privacy Shield-sopimuksen vaatimuksia tietosuojan riittävästä tasosta;
  • Tietoja vastaanottavalla palveluntarjoajalla on EU:n jäsenvaltion tietosuojaviranomaisen hyväksymät konsernia sitovat tietosuojasäännökset; tai
  • Olemme sitoneet tietoja siirtävän palveluntarjoajan noudattamaan Euroopan komission laatimia vakiosopimuslausekkeita, joiden avulla varmistetaan tietosuojan riittävä taso.

Halutessasi voit pyytää lisätietoja tietojen siirrosta EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle ottamalla yhteyttä tässä tietosuojaselosteessa mainittuun yhteyshenkilöön.

7. Profilointi

Voimme käsitellä tietojasi hyödyntämällä profilointia. Profiloinnin avulla analysoimme:

  • Miten olet käyttänyt verkkosivujamme
  • Mistä tuotteista ja tarjouksista olet ollut kiinnostunut
  • Mihin uutiskirjeistämme olet reagoinut
  • Mitä tuotteita olet tilannut.

Profiloinnin avulla varmistamme, että saat parempaa ja henkilökohtaisempaa sisältöä sekä sopivampia tarjouksia, joiden uskomme sinua kiinnostavan.

Voit vastustaa profilointia henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseesi liittyvällä perusteella. Profiloinnin vastustamiseksi voit olla yhteydessä tässä tietosuojaselosteessa mainittuun yhteystahoon.

8. Oikeutesi

Sinulla on seuraavat oikeudet tietosuojalainsäädännön mukaisesti:

Oikeus saada pääsy tietoihin (oikeus tarkistaa tiedot)

Sinulla on oikeus tarkistaa, mitä sinua koskevia tietoja on tallennettu sekä saada kopio tiedoista. Voit milloin tahansa tarkastella omia tietojasi asiakastunnuksesi kautta. Tämän lisäksi voit pyytää yhteenvedon omista tiedoistasi asiakaspalvelusta.

Oikeus tietojen korjaamiseen ja tietojen käsittelyn rajoittamiseen

Voit itse korjata omia tietojasi asiakastunnuksesi avulla. Sitoudumme kuitenkin korjaamaan virheelliset tai epätäydelliset tiedot mikäli et itse pysty sitä tekemään. Tällaisessa tilanteessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tietojen käsittelyn rajoittaminen tarkoittaa, että tietoa tai tietoja ei pyynnöstäsi käsitellä, vaikka ne silti säilytetään (ns. passiivitilassa) Yrityksen toimesta. Sinulla on oikeus lain nojalla rajoittaa tietojesi käsittelyä, jos tiedot ovat mielestäsi virheellisiä. Rajoittamisen aikana selvitetään tietojen paikkansapitävyys. Sinulla on myös oikeus vaatia tietojesi säilyttämistä rajoitettuna, jos tietoja on käsitelty viranomaisen määräyksen mukaan lainvastaisesti ja et halua tietojasi poistettavan. Jos haluat rajoittaa tietojesi käsittelyä ota yhteyttä tässä tietosuojaselosteessa määriteltyyn yhteystahoon.

Oikeus tietojen poistamiseen

Voit tilata tietojesi poistamisen asiakaspalvelusta, jos niin haluat. Huomioi kuitenkin, että emme välttämättä pysty poistamaan tiettyjä tietoja silloin, kun laki vaatii meitä niitä säilyttämään tai jos joudumme säilyttämään tietojasi oman oikeusturvamme varmistamiseksi.

Oikeus vastustaa tietojen käsittelyä

Voit milloin tahansa vastustaa tietojen käsittelyä markkinointi tarkoituksiin ilmoittamalla siitä asiakaspalveluumme.

Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Sinulla on oikeus saada itseäsi koskevat tiedot yleisesti käytössä olevassa siirtomuodossa. Sinulla on oikeus saada tiedot vain niiltä osin, kun tietojasi käsitellään sopimuksen perusteella. Voit pyytää asiakastietosi asiakaspalvelusta. Lähetämme asiakastietosi sinulle csv- siirtomuodossa.

Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle

Jos katsot, että oikeuksiasi on rikottu voit tehdä asiasta valituksen tietosuojaviranomaiselle EU:n alueella. Suomessa valvovana viranomaisena toimii Tietosuojavaltuutetun toimisto. Tietosuojavaltuutetun toimiston yhteystiedot löydät osoitteesta www.tietosuoja.fi.

9. Tietojen suojauksen periaatteet

Yrityksen asiakastiedot sijaitsevat suojatuissa tietokannoissa, jotka ovat palomuurein, salasanoin ja muiden teknisten ja organisatoristen keinojen avulla suojattuja. Yrityksen järjestelmien sekä tietokantojen tietoturva ovat korkealla tasolla ja ne ovat suojattuja tietomurtoja vastaan. Järjestelmiin ja tietokantoihin pääsy on rajoitettu vain sellaisille työntekijöillemme, joilla on työtehtäviensä perusteella tarve käyttää tietoja. Lisäksi jokainen tietojasi käsittelevä työntekijämme tai ulkoinen palveluntarjoaja on sitoutunut asianmukaiseen salassapitoon. Tietojen käsittelyn oikeellisuutta ja tämän tietosuojaselosteen mukaista tietojen käsittelyä seurataan myös lokitiedostojen avulla.

Asiakkaana sinun tulee myös huolehtia siitä, että tietosuoja- ja tietoturvariskit minimoidaan. Näin ollen muista, että käyttäjätunnus ja salasana ovat henkilökohtaisia. Älä luovuta salasanaasi ulkopuolisille ja pyri käyttämään mahdollisimman vahvaa salasanaa.

10. Evästeet ja push-ilmoitukset

Asiakkaan päätelaitteelle voidaan toimittaa evästeitä (”cookies”). Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka avulla voidaan kerätä tietoja siitä, miten Verkkokauppaa käytetään, eli esimerkiksi milloin ja mitä Verkkokaupan sivuja Asiakas on selannut, mistä Asiakas on tullut Verkkokauppaan ja mitä selainta Asiakas käyttää. Evästeiden avulla saatu tieto on luonteeltaan anonyymiä, mutta evästeen avulla saatua tietoa on mahdollista liittää Asiakkaalta saatuihin henkilötietoihin.

Evästeiden käytön tarkoituksena on analysoida ja kehittää Verkkokauppaa, jotta Yritys voi palvella Asiakkaitaan entistä paremmin, sekä hyödyntää tietoja Verkkokaupan kävijämäärien tilastollisessa seurannassa ja erilaisessa Verkkokaupan toimintojen tehon mittauksessa. Evästeiden avulla kerättyä tietoa voidaan käyttää myös kohdennetun mainonnan tuottamiseen (myös ns. Retargeting).

Retargeting-mainonnassa myös muilla verkkosivustoilla voi näkyä tuotteita, jotka liittyvät Asiakkaan käyttäytymiseen Verkkokaupassa. Yritys ei luovuta kerättyä tietoa kolmansien osapuolien markkinointikäyttöön. Asiakkaalla on mahdollisuus kytkeä evästeiden käyttö pois selainasetuksistaan tai poistamalla evästeet Verkkokaupassa asioinnin jälkeen, mutta tällä on vaikutusta Verkkokaupan käyttömahdollisuuksiin sitä heikentävästi tai jopa sen kokonaan estäen.

11. Muutokset tietosuojaselosteeseen

Pyrimme kehittämään palveluitamme jatkuvasti ja tarjoamaan paremman asiakaskokemuksen sinulle. Tämän myötä joitakin palveluita ja toiminnallisuuksia saattaa tulla lisää tai ne voivat muuttua, jolloin päivitämme tätä tietosuojaselostetta tarpeen mukaan. Lainsäädännön muutokset saattavat myös asettaa tarpeita muuttaa tai tarkentaa tämän tietosuojaselosteen osia.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot


Orkla Suomen TOIMITUSEHDOT

Päivitetty 3.4.2020

1. Yleistä

Tervetuloa Panda Tehtaanmyymälä -verkkokauppaan! Nämä ehdot ovat Orkla Suomen (jäljempänä ”Yritys”) -verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) sopimusehdot (jäljempänä ”Ehdot”), joita sovelletaan Orkla Suomen Verkkokaupasta ostettavien tuotteiden kauppaan Orkla Suomen ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä.

2. Verkkokaupassa asiointi

Verkkokaupassa voi tehdä ostoksia rekisteröityneenä. Alle 18-vuotias voi tehdä ostoksia vain vanhempansa tai muun laillisen huoltajansa etukäteissuostumuksella.

Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Jotta Yritys voi palvella Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla, rekisteröityneen Asiakkaan tulee viivytyksettä päivittää tietonsa asiakastilinsä kautta tai ilmoittaa tietojensa muuttumisesta Orkla Suomelle.

Asiakkaalla on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Tilausvahvistus/kuitti toimitetaan Asiakkaalle vain sähköpostitse, ja Asiakas näkee tilauksensa myös asiakastilinsä kautta. Rekisteröidyttyään asiakas saa käyttöönsä henkilökohtaiset käyttäjätunnukset. Asiakas vastaa tunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Mikäli Asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai joutuneet sivullisen haltuun taikka hänen tunnuksiaan käytetään väärin, Asiakas on velvollinen ilmoittamaan asiasta välittömästi Orkla Suomen verkkokaupalle. Orkla Suomen verkkokaupalla on oikeus oma-aloitteisesti jäädyttää Asiakkaan tunnukset, mikäli Orkla Suomi epäilee, että tunnuksia väärinkäytetään.

3. Henkilötietojen käsittely

Orkla Suomi käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla toimien henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Asiakkaan tietoja käsitellään tietosuojaselosteessa kuvatuin tavoin.

4. Tuotteiden ja palveluiden tilaaminen

Tuotteiden ja palveluiden (jäljempänä yhdessä ”Tuotteet”) tilaaminen tapahtuu siten, että Asiakas valitsee haluamansa Tuotteet ostoskoriin, minkä jälkeen Asiakas vie tilauksen loppuun Verkkokaupan ohjaamalla tavalla. Asiakas voi muuttaa ostoskorinsa sisältöä tilauksen maksamiseen saakka. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan huolellisesti tilauksensa sisältö ennen tilauksen loppuun viemistä. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas on lähettänyt tilauksensa. Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen/kuitin antamaansa sähköpostiosoitteeseen.

5. Toimitusalueet

Orkla Suomen verkkokauppa toimittaa tuotteita Postin pakettikuljetuksella koko Suomen alueelle (lukuun ottamatta Ahvenanmaata).

6. Hinnat

Tilauksen kokonaishinta koostuu Tuotteiden hinnoista, toimitusmaksusta, mahdollisista palvelumaksuista ja mahdollisista maksutapaan liittyvistä kuluista.

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuote- / palvelutiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa/kuitissa.

Orkla Suomi pidättää oikeuden muuttaa Tuotteiden hintoja. Orkla Suomi pyrkii siihen, että Verkkokaupassa esitetyt hinnat olisivat aina oikeat ja ajantasaiset, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Mikäli Verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa huomattavasti todellisesta hinnasta, on poikkeuksellisen alhainen verrattuna yleiseen hintatasoon tai virhe on muutoin sillä tavoin selvä, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellinen hinta ei sido Orkla Suomen verkkokauppaa.

7. Tuotteiden saatavuus

Orkla Suomi ei voi myöntää mitään takuita Verkkokaupassa myytävien Tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Osa Verkkokaupan tuotteista on ns. sesonkituotteita tai muutoin sellaisia Tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Vakiovalikoimaankin kuuluvat Tuotteet saattavat olla tilapäisesti loppu esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi. Orkla Suomi pyrkii pitämään Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot saatavilla olevista tuotteista.

Mikäli tilattu Tuote, joka on Verkkokaupassa näkynyt saatavilla olevana tuotteena, on tilapäisesti loppunut siten, että Tuotetta ei saada toimitettua tilattuun toimitusajankohtaan Tuote jätetään toimittamatta ja toimitusluetteloon merkitään Tuotteen puuttuminen, sekä Tuotteen veloitus hyvitetään.

8. Tilausvahvistus/kuitti

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus/kuitti, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat. Mikäli Asiakas on rekisteröitynyt Verkkokaupan Asiakkaaksi, voi Asiakas tarkistaa tilauksen sisällön sekä tilaushistoriansa myös kirjautumalla asiakastililleen. Orkla Suomen verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta perustellusta syystä.

9. Toimitustavat ja toimituskulut

Keräämme ja postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Postikulut ovat samat paketin koosta riippumatta. Paketit lähtevät meiltä pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksesta. Joskus tilausten käsittely saattaa kuitenkin ruuhkautua ja toimitusajat voivat hiukan venyä. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset Postin pakettina, jota voit seurata lähetystunnuksella, jonka saat tilausvahvistuksen mukana. Tarjoamme asiakkaillemme seuraavat toimitustavat: Postipaketti – 4,90 eur.

Nouto lähimmästä postitoimipisteestä. Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä Postilta ilmoituksen. Huomaathan, että Posti ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä tai sähköpostilla. Paperinen saapumisilmoitus lähetetään vain siinä tapauksessa, jos vastaanottaja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. On siis tärkeää, että tilatessasi syötät ajan tasalla olevat yhteystiedot.

PALAUTUSEHDOT
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautus on sinulle maksutonta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. HUOM! Kuluttajansuojalain luvun 6 mukaan palautusoikeus ei koske elintarvikkeita, mikäli niiden toimituspakkaus on avattu. Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta postin kautta. Pakkaa ja pehmusta lähetys huolellisesti. Laitathan mukaan ainakin nimesi sekä tilausnumeron, jota palautus koskee tai vaihtoehtoisesti kopion paketin mukana tulleesta lähetteestä.

Palauttaminen Helposti-koodilla
Tilaa palautuskoodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin. Teemme aina kaikkemme, että löydämme sinua parhaiten palvelevan ratkaisun. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse panda.myymala@orkla.fi ennen kuin palautat tuotteet meille.


Ilmoitus virheellisestä tuotteesta tai toimituksesta
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta Panda Tehtaanmyymälä-verkkokauppaan. Virheilmoituksen saatuamme neuvottelemme asiakkaan kanssa sopivasta ratkaisusta. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun asiakas on lunastanut tilauksensa. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa palauteta. Mahdollinen tuotteen takaisin lähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta: mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen panda.myymala@orkla.fi

NOUTAMATTA JÄÄNEET
Veloitamme noutamattomista lähetyksistä toimitus- ja käsittelykuluja 25,00€, joka vastaa palautuksen, toimituksen ja käsittelyn todellisia kustannuksia. Halutessasi perua tilauksesi sen jälkeen, kun se on lähetetty, on sinun noudettava paketti postitoimipaikastasi ja palautettava se takaisin meille. Jos pakettia ei noudeta, rekisteröityy se automaattisesti ei-noudetuksi, ja siitä laskutetaan jälkikäteen. Huomioi että paketin palauttaminen on halvempaa kuin sen noutamatta jättäminen. Mikäli lähetyksen vastaanottajaa ei ole tavoitettu jakelun yhteydessä tai lähetystä ei ole noudettu, Posti säilyttäää lähetystä vain määräajan, jonka jälkeen paketti palautuu lähettäjälleen. Varmistathan siis, että yhteystietosi ovat ajan tasalla. Halutessasi paketille uudelleenlähetyksen, veloitamme siitä 10,00€.

10. Toimitusmaksu

Sovellettava toimitusmaksu näytetään lisäksi Asiakkaalle tilauksen yhteydessä ennen kuin asiakas vahvistaa tilauksen.

11. Maksaminen

Asiakas valitsee maksutavan tilaushetkellä Asiakkaalle tarjolla olevista vaihtoehdoista. Tuotteet ja niiden toimituskulut ja mahdolliset palvelumaksut maksetaan tilauksen yhteydessä Verkkokaupassa ilmoitetuilla maksutavoilla.

Yritys voi veloittaa eri maksutavoista aiheutuvia kuluja kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Maksutavan mahdollinen kustannus on nähtävissä maksutavan valintahetkellä.

Verkkokaupassamme voit maksaa verkkopankeilla, maksukorteilla, laskulla tai osamaksulla sekä mobiilimaksuilla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat:

· Verkkopankit: OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, OmaSP, POP Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia ja S-Pankki

· Maksukortit: Visa ja Mastercard (Credit ja Debit), Visa Electron, American Express

· Mobiilimaksut: Pivo, Siirto, MobilePay, ApplePay ja Masterpass

Verkkokaupan maksunvälittäjänä (Palveluntarjoajana) toimii Checkout Finland Oy (y-tunnus 2196606-6).

 https://www.checkout.fi/ehdot-...

Kaikissa maksutavoissa noudatetaan maksutavan tuottajan (Palveluntarjoajan alihankkija tai Kumppani, esimerkiksi Nordea, Collector tai MobilePay) sopimusehtoja ja rajoituksia. Maksutapa kohtaiset sopimusehdot ovat saatavilla kyseisen maksutavan tuottajan omilla verkkosivuilla. Maksutapoihin liittyvät mahdolliset erityisehdot ovat saatavilla Palveluntarjoajan verkkosivuilla.

Maksamiseen siirrytään Palveluntarjoajan verkkopalvelun kautta. Tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Checkout tai Checkout Finland Oy.

Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Veloitus suoritetaan tilaushetkellä.

12. Tuotteiden tarkastaminen ja reklamaatio

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa Tuotteet ja että Tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee välittömästi ja viimeistään 7 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ilmoittaa siitä Orkla Suomen asiakaspalveluun (puh: 020 785 4362, sähköposti: panda.myymala@orkla.fi).

Toimituksessa tai Tuotteissa todetuissa kuluttajansuojalain tarkoittamissa viivästys- tai virhetilanteissa sovelletaan kuluttajansuojalain 5 luvun säännöksiä viivästyksen ja virheen seuraamuksista.

13. Ylivoimainen este

Yritys ei ole vastuussa sellaisesta Tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Orkla Suomen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa Orkla Suomi noudattaa velvollisuuksiaan niin pian kuin se on kyseisessä tilanteessa mahdollista.

14. Evästeet

Asiakkaan päätelaitteelle voidaan toimittaa evästeitä ("cookies"). Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka avulla voidaan kerätä tietoja siitä, miten Verkkokauppaa käytetään, eli esimerkiksi milloin ja mitä Verkkokaupan sivuja Asiakas on selannut, mistä Asiakas on tullut Verkkokauppaan ja mitä selainta Asiakas käyttää. Evästeiden avulla saatu tieto on luonteeltaan anonyymiä, mutta evästeen avulla saatua tietoa on mahdollista liittää Asiakkaalta saatuihin henkilötietoihin.

Evästeiden käytön tarkoituksena on analysoida ja kehittää Verkkokauppaa, jotta Orkla Suomi voi palvella Asiakkaita entistä paremmin, sekä hyödyntää tietoja Verkkokaupan kävijämäärien tilastollisessa seurannassa ja erilaisessa Verkkokaupan toimintojen tehon mittauksessa. Evästeiden avulla kerättyä tietoa voidaan käyttää myös kohdennetun mainonnan tuottamiseen (myös ns. Retargeting).

Retargeting-mainonnassa myös muilla verkkosivustoilla mainoksissa voi näkyä tuotteita, jotka liittyvät Asiakkaan käyttäytymiseen Verkkokaupassa. Orkla Suomi ei luovuta kerättyä tietoa kolmansien osapuolien markkinointikäyttöön.


Asiakkaalla on mahdollisuus kytkeä evästeiden käyttö pois selainasetuksistaan tai poistamalla evästeet Verkkokaupassa asioinnin jälkeen, mutta tällä on vaikutusta Verkkokaupan käyttömahdollisuuksiin sitä heikentävästi tai jopa sen kokonaan estäen.

15. Ehtojen muuttaminen

Orkla Suomi pidättää oikeuden muuttaa näitä Ehtoja. Tilauksiin sovelletaan niitä Ehtoja, jotka olivat voimassa Asiakkaan tehdessä tilauksen.

16. Sovellettava laki ja riitojenratkaisu

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä Ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet. Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun kohtuullisessa ajassa, erimielisyydet ratkaistaan ensiasteena Espoon käräjäoikeudessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

17. Muut ehdot

Kuluttajansuojalain 6 luvun nojalla Asiakkaalla ei ole etämyynnin peruuttamisoikeutta tilatessaan elintarvikkeiden tai muiden päivittäistavaroiden yksittäisiä toimituksia Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

18. Asiakaspalvelu

Asiakasta kehotetaan kaikissa mahdollisissa ongelmatilanteissa kääntymään Orkla Suomen asiakaspalvelun puoleen:

puh: 020 785 4362

sähköposti: panda.myymala@orkla.fi

19. Verkkokaupan ylläpitäjä

Verkkokauppaa ylläpitää:
Orkla Confectionery & Snacks Finland Ab (osa Orkla Suomea)
y-tunnus: 0205117-8
Osoite: Sundsvägen 420, 22410 Godby, Ahvenanmaa